16 augusti 2010

Hulk..


Mer muskler..

Kan inte komma från en tanke som gnager i bakhuvudet. En tanke lika påflugen och envis som en Lapplisa som jobbar på beting. Är det inte något som saknas i gulsvart anno 2010? Visst, det har värvats spelare, men, det saknas något. Det jag suktar efter är "reslighet"! Är inte alla backar i truppen en aning kortvuxna?

Här följer en lista på våra backars längd:

Längd:183 cm
Längd: 180 cm
Längd:186 cm
Längd:180 cm
Längd:181 cm
Längd:183 cm
Längd: 186 cm
Längd: 188 cm


Ska det vara något att ställa framför buren? Endast en spelare som kan anses inneha längd värd ett omnämnande. I övrigt rena dvärgarna! Illa! (Då jag själv har varit 1.94 så länge jag kan minnas anser jag detta vara något av ett medianvärde för en ishockeyspelare. Att vara kortare har aldrig tilltalat mig!)

Här anser jag att N. Johansson genast beger sig ut i tranfsermörkret och letar längd och vikt! Minst 1.95 och vikt över 100 kg! Sedan spelar nationalitet ingen roll. Det får gärna vara en kosack, polack eller italienare. Men hitta  - nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar