1 mars 2010

VIK - VIK 3 - 1

Gula löven!

Nu såg jag inte matchen live - men - det måste ha varit ett spektakel! Att som Löven gjorde, glömma sina matchtröjor hemma, måste kännas en aning - udda! Undrar hur deras materialare resonerade när fadäsen upptäcktes:
- Grappar!, jag har en ide! Idag kör vi med bar överkropp!

Undrar vad som händer i hjärnan på en ishockeyspelare när han inte får dra på sig sin egen, personliga, matchtröja? Känner han sig "utom sig", eller naken, förvirrad, blasé, upprymd, trängd, glad, arg, bitter, flegmatisk, eller skiter han rent ut sagt i saken?

Nu spelades alltså matchen med två lag iförda Västerås IK:s lagfärger! Gulsvart mot - öh- gulsvart. Löven fick nämligen låna VIK Ungdoms tröjor. Blev det inte förvirrande för spelarna på plan. Hur klarade domaren av att se skillnad på VIK och "VIK". Hur kändes det för Lövenspelarna att för en dag vara Västeråsare?

Frågor, frågor, frågor men inga svar..

***
Sundsvall - AIK 2-1. Vad säger man?

***
Almtuna ångar på. Det blir banne mig direktplats till KS för mitt andralag!

***
Växjö gnider på och är med i racet. Sur-Janne är duktig på det han gör.

***
Mora måste bara ta sig till KS via Playoff. Jag vill se  Kotten gå till Mora!

***
SPORTLOV - för mig och alla elever ....

2 kommentarer:

  1. Lite komiskt detta med tröjorna. Särskilt som samma sak hände Frölunda igår. De glennifierade indianerna fick visst låna Brynäs gula träningsställ!

    SvaraRadera
  2. Ja, kämpa Mora!!
    Jag vill också se K0tten när han iförd MIK-tröja, går från Leksand till Mora.

    SvaraRadera