4 mars 2010

Utan internet...


..i tre dagar..

...och jag kom osökt att tänka på en underbar episod med Pippi Långstrump, Tommy och Annika. De hade bestämt sig för att uppleva ett alldeles särdeles märkvärdigt äventyr. Pippi hade nämligen dagarna innan bärgat en gammal båt ur den närbelägna sjön. Den lappades, lagades, och sattes segel uti och sedan reste de ut på sjön den vida.

Slutligen hamnde de på en öde ö och båten den gled i väg. De var med andra ord strandsatta! Detta bekom dock inte Pippi som raskt letade reda på en flaska och började författa ett brev att stopp däri. Ett brev, som när det hittades, skulle leda till en snar räddning.

- Utan snus i åtta dagar försmäktade vi på denna öde Ö, skrev Pippi!
- Men Pippi!, protesterade Annika. "Vi använder ju inte snus"!
- Men, det är ju det jag skriver!, svarade Pippi! "utan snus i åtta dagar".

Just så kände jag mig när mitt internet, som fungerat klanderfritt i sju år, plötsligt inte var klanderfritt - längre. Det var en omtumlande och förvirrande upplevelse. Som om navelsträngen till omvärlden krast blivit amputerad och man tvingades leva som på en öde - Ö! Men, lyckligtvis med snus!

Heja VIK!

1 kommentar: