26 mars 2010

Kval som kval..

Så har då kvalserielagen genomlidit tre omgångar. Vad finns att säga om det? Kanske att:

- SSK fått den start som jag förväntade mig trots att de spelat sämre än jag trodde! Men nio poäng är kanon och kanske SSK kan börja spela ut mer nu. 

- AIK har kommit till insikt. De har en del brister i laget och tappar onödiga poäng pga av detta. Försvarsspelet som förut varit stabilt som urberget sviktar betänkligt, målvaktsspelet lämnar en del att önska så det är tur att offensiven fungerar bra!

- Leksand är inte bättre än vad de visat. Frågan är om det kommer ur den trend de är inne i. Det ser stundtals krampaktigt och försiktigt ut. Får Leksand lite flyt i sitt spel och vinner mot AIK hemma på lördag kan allt vända. Det finns ruskigt mycket kvalitet i laget som just nu befinner sig i ett slumrande tillstånd.

- Växjö är sämre än väntat. Eller kanske man ska säga att de inte fått den utdelning som jag förväntat. Hoppas de vinner en match nu och får tillbaka suget. Glöm inte att Rögle förlorade tre av sina fyra första matcher året de gick upp! Ett Växjö som får igång spelet kan vara med och trassla till det ordentlig för de andra lagen och det vore kul för serien!

- Almtuna är så oförskämt bra som jag varnade för. De tycks ha hur mycket ork och energi som helst. Det enda som kan stoppa dem nu är en eller två raka förluster. Fortsätter de att plocka poäng kommer de aldrig att tröttna och kan då ge AIK, Leksand och Rögle en rejäl match om andraplatsen i denna serie! Stort av lilla AIS!

- Rögle är bara pinsamma. Inte spelarna. Utan föreningen! Kasta ut tränaren just nu. Hur begåvat är det. Har de inte gjort så förut. Vad trött man blir på föreningar som inbillar sig att de är ens fel att flera misslyckas. Nu hoppas jag verkligen Rögle faller igenom och hamnar där de hör hemma. Å andra sida - fy hundan för att behöva möta dem i nästa års allsvenska! Kan de inte bara gå i konkurs - utan att passera - gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar