15 oktober 2014

Seger - så skönt!




Dustin Johner gör 2-1 i powerplay.


Björklöven - Västerås 1-4
Jo, man tackar. Tre poäng rakt ned i fickan på laget. Härligt! Själv såg jag inte en minut av matchen då istället valde att följa AIK - Malmö på Viasat. Vår match följde jag istället via direktrapportering. En direktrapportering som hade mycket i övrigt att önska. 

Har under dagen tittat på lite bilder från gårdagsmatchen och mina intryck är försiktigt positiva. Visst hade vi en hel del flyt eftersom Löven träffade våra stolpar några gånger. Men jag ber inte om ursäkt för det. Vi har haft vår del av motflyt och nu var det banne mig var vår tur att ha marginalerna på vår sida.

Det var rasande roligt att se Dustin Johner. Speciellt hans kvitteringsmål till 1-1 var en riktig grannlåt. Bara en riktig klasspelare får till ett sådan avslut. Underbart att se. Att han sedan elegant lirkade in 2-1 målet i powerplay understryker vilka kvalitéer han har. 

Härligt också att se hur distinkt Jeremy Williams utnyttjade sitt friläge till 3-1. Inget petande eller duttande med trissan. Ett distinkt och hårt skott rätt upp i nättaket. Precis som vi vet att han kan. Oj vad han behövde det målet för att snabbt hitta tillbaka till sitt spel.

Roligt också att Erik Andersson fick avsluta målandet i denna match med ett snyggt mål. 

Enligt rapporter gjorde Evan McGrath en godkänd insats när han nu fick spela center mellan Gråhns och Williams. Frågan är dock om insatsen var tillräckligt bra för att han ska få spela nästa match. Blir det möjligen så att Matt Fornataro kommer in i hans ställe mot Vita Hästen? Ett delikat problem för våra tränare. 

Fortfarande begriper inte jag varför man ställer en spelare som Mathias Bromé utanför laget men jag får förlita mig på att våra tränare vet vad de gör.
(Rättelse: Mathias fick åtta byten i matchen. Total speltid 4:10)


Seger mot Löven med 4-1 på bortaplan är väl godkänt. Detta oavsett hur dåliga eller skadedrabbade våra motståndare var. Vi mötte AIK förra omgången och de var än mer skadedrabbade. Då blev det förlust. Jag anser därför att en seger är precis lika värdefull oavsett vilket lag vi möter. Speciellt i det utsatta läge som vi ännu befinner oss i.

Lite statistik:
Skott: 24-25
Målvaktsräddningar Bjurö 95,83%
Powerplay: 33,33%


Nya tag på torsdag. Då kör vi över Hästen!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar