11 januari 2014

Spel, spel, spel...


Tog mig friheten att kasta in ett spel på dagens omgång av SHL och Hockeyallsvenskan. Då man ändå, jämt och ständigt, sitter och spekulerar i hur det kommer att gå kan man lika gärna slänga in några kronor på ett spel.

Förr i tiden, den tid då vi ännu inte var digitaliserade, var jag en frekvent spelare och besökte regelbundet stadens spelbutiker. Jag hade en viss framgång i mitt spelande och kunde med en ganska liten insats hålla liv i mitt spelande utan att det på något sätt belastade min ekonomi. Det gick, med råge, kan jag säga. Inga stora vinster men tillräckligt för att hela tiden finansiera nya spel. Som mest kunde det röra sig om några tusenlappar i vinst på ett spel där man fick in rätt resultat i en utvald match. 

Oavsett att vinsterna var ganska blygsamma så är ett kontrollerat spelande riktigt underhållande. Ett trevligt nöje, så att säga. Det blir en extra krydda i den vardag som redan är fylld med spänning. Tänker då på den spänning, och anspänning, man utsätts för då man följer sitt lag. 

I dagens spel är det upplagt för att plocka hem pengarna på oavgjorda resultat. Där har ni nyckeln till ett bra odds i mitt spel. 

Färjestad vill gärna vinna mot Leksand idag. Har ännu ingen vinst mot Dalarnas stolthet. Kommer FBK:s knackiga offensiv rå på Leksands starka defensiv? Nej, är svaret. Det kan möjligtvis räcka till ett oavgjort resultat. Här sitter X:et klockrent!

Djurgården är det lag som X:ar mest av alla i hockeyallsvenskan och känns givna av den anledningen. Speciellt som man idag möter att Björklöven helt ur form. En förväntad, och enkel, hemmaseger kan därför förvandlas till poängtapp i form av ett X! Genialt tänkt av mig där, anser jag...

Växjö har fin form just nu och tänker inte släppa poäng frivilligt. Skellefteå vill inte förlora på hemmaplan, igen, och går för seger. Två starka krafter som kommer mynna ut i - oavgjort. Även här känns X:et som klockrent!

Karlskrona har nu, de senaste tre hemmamatcherna, förlorat mot Malmö och X:at mot Västerås och Almtuna. Mora, med några förluster i bagaget, kommer strida hårt för poäng. Återigen känns ett X som det givna valet!

Rögle möter Timrå som snabbt måste hitta poäng igen. Om inte riskerar de, återigen, att bli inblandade i bottenstriden. Rögle är på G men har redan matchen i nästa omgång i bakhuvudet. Derbyt mot Malmö. Väger man in debit och kredit så är X det svaret man får...

Har redan börjat planera vad jag ska använda vinsten till.....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar