26 augusti 2013

Repris, apropå dagens match BIK Karlskoga - Skellefteå!

..gjorde susen! Det var länge sedan som ett gulsvart lag såg så starkt ut!

Detta inlägg skrevs 2010-08-27! Nästan på årsdagen av idag. Idag spelade BIK Karlskoga mot Skellefteå och förlorade på övertid med 1-2. Vi vann i alla fall:) 

-----

Jag efterlyste ett kvitto och ett kvitto fick jag! Jag ville se attityd och jag fick attityd. Jag ville se en spelidé och jag fick, just det, bevis på att en sådan finns!

- Detta var en kväll som laget knöt ihop då och nu till vår framtid.

- Detta var en kväll då laget bevisade att de kunde ända in i mål.

Hur många gånger de senaste säsongerna har vi inte stått modfällda efter matcher och pratat om "hur nära det var"? Matcher där poäng, och match, glidit ur vårt grepp under några skälvande slutminuter.

Jag vet att vi inte fick en enda poäng idag. Jag vet att träningsmatcher är just - träningsmatcher.

Men jag vet även att denna seger kan fungera som en mental vågbrytare. Vi kan, vi kan, vi kan vinna, även mot lag som på pappret ska vara bättre än oss....

Och det är banne mig något att ta med sig inför alla utmaningar som väntar denna säsong.

Västerås - Skellefteå 3 - 1, underbart!
----------

Hur det gick sedan, säsongen 2010/2011 är en helt annan sak:)

"Säsongen 2010/2011 slutade VIK på femte plats i Hockeyallsvenskan och gick till förkvalserien. Laget avslutade säsongen på andra plats i förkvalserien och missade därmed chansen till vidare avancemang till kvalserien till Elitserien"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar