8 augusti 2013

Inför AIK - och lite annat.

AIK:are på turné - i Örebro 7/8 - 13
Bild: okänd!


Jag håller på att redigera ett annorlunda inlägg vilket blir det första i en serie inlägg där jag bjuder in olika motståndarsupportrar att skriva om sitt lag inför våra möten. Avsikten med detta är att lyfta fram "den andra sidan" och visa att de vi kallar motståndare i själva verket är precis som oss själva. De lider(!) av samma passion för sitt lag som vi själva gör. En självklarhet, naturligtvis, men ändå intressant att ge en röst, och kanske ett ansikte, till de motståndare vi emellanåt både hånar, hatar och häcklar.

Först ut blir en AIK:are av det annorlunda slaget. Annorlunda, ja, det kommer ni själva inse när ni läser hans tankar inför vår träningsmatch i Märsta den 10/8. Förövrigt har det ställts en massa "krav" på hur hans bidrag ska hanteras vid publiceringen! Har aldrig varit med om maken.....

------

AIK träningsspelade som bekant mot Örebro under gårdagen och åkte på en befriande skön förlust. De behöver lite smisk, tycker jag. Efter matchen hörde jag mig för lite bland vittnen till drabbningen och segern var tydligen ganska rättvis till slut.

"Välspelad för att vara en första träningsmatch. Mycket tacklingar och gruff framför mål"

"AIK kändes som om de var mer samspelta medan Örebro hade skickligare spelare 1 mot 1"

"Örebro har ju typ 9-10 nya spelare. Vi var klart värda vinnare och bättre i 40 min. AIK hade största delen av andra perioden medan ÖHK var klart bättre i första och första 10 i tredje perioden. Sen stängde man matchen sista 10 min"

"Kåberg tacklade allt och alla och mycket hårt. Sen kan jag tycka AIK's mål var ganska turliga och onödiga"

"Nu låter det som om vi var helt överlägsna men det var en jämn match där det värdiga laget vann. AIK spelade ett typiskt borta-spel"

Citaten fick jag av den kunnige Örebrosupportern Tony med signaturen @HockeyTony88

---------

Nu vet jag att det finns en och annan AIK:are som kommer protestera över denna beskrivning av matchen men det bryr jag mig inte om. Så det så! Men okey då! För den som absolut vill veta en AIK:ares syn på matchen går det att läsa på denna blogg. Glöm bara inte bort att alla AIK:are är otroligt inskränkta och enögda!

--------

För övrigt är det skönt med lite regn....

------

Höll på att glömma! Det anordnas en träningsmatch i Surahammar onsdagen den 14/8 klockan 19:00. Leksand möter SSK. Nära och bra om man vill se masarnas "fuskbygge" skjutas i sank och fördärv av SSK! Eller hur:)

-----

Träningsmatcher:
7 augusti:
Örebro – AIK 4-2
----
8 augusti:
Enköping – Almtuna 1-9
Asplöven – Luleå 1-4
Linköping – Södertälje  4-1
Växjö – Frölunda 4-3 efter sudden
Brynäs – Leksand 2-3 efter straffar
-----
9 augusti:
Troja - Oskarshamn 2-1
-----
10 augusti:
Modo - Björklöven
AIK - Västerås
-------

Morgondagens inlägg: (9/10)
En AIK:ares bekännelser:
- "Farsan lärde mig att älska spelet, stämningen, kaffet och mazarinen. Framförallt lärde han mig att älska AIK".........


Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Haha, du e ju knasig. För att vara enögd så hade vi första perioden rätt klart, men fick ägna oss åt boxplay till större delen av första perioden. Kul match och jag säger igen, se upp för Örebros PP.

    SvaraRadera
    Svar
    1. På lördag blir det pisk igen! Små gurkor kommer åka kringelkrokar runt vilsna AIK:are...

      Radera