8 september 2012

Under luppen...



Har i ett tidigare inlägg försökt sia om hur årets Allsvenska ska komma att utveckla sig.  Nu får jag nog tänka till och tänka om lite med hänvisning till att många lag fyllt på med fler spelare(spets?) och allas trupper nu kan anses vara redo för seriespel. Dessutom har jag följt lagens träningsmatcher och kan utifrån dessa resultat bättre(!) spekulera i framtiden. Så, nu kör jag...

Så här ansåg jag serien skulle sluta den 11 juli 2012

1. Södertälje
2. Malmö
3. Djurgården
----
4. Örebro
5. Leksand
6. Västerås
7. Oskarshamn
----
8. Mora
9. Karlskrona
10. Bofors
11. Troja
12. Almtuna
----
13. Tingsryd
14. Asplöven

Här kommer den reviderade: (siffror inom parentes är lagens förändrade position i tabellen)

1. Örebro    (+3)
2. Leksand (+3)
3. Djurgården (0)
----
4. Södertälje (-3)
5. Malmö (-3)
6. Almtuna (+6)
7. Bofors (+3)
----
8. Mora (0)
9. Västerås (-3)
10. Karlskrona (-1)
11. Troja (0)
12. Oskarshamn (-5)
----
13. Tingsryd (0)
14. Asplöven (0)


Till kvalserien:
Leksand
Örebro
Djurgården
Malmö

Till Elitserien:
Leksand
Örebro

Självklart hoppas jag innerligt att mitt eget lag ska ta sig samman, knyta alla nävar, och hitta formen från första nedsläpp och därmed ge mig värsta "fingret" då jag tippar oss så långt ned i tabellen...

Detta, mina vänner, kommer bli en thriller..

Fler som tippar:
Örebro (Svenska fans)

4 kommentarer:

  1. Kollar bara själv om kommentarer går att göra..

    SvaraRadera
  2. 1. Leksand. Bör hota om ES plats.

    2. Djurgården. Grym forwards besättning.

    3. Malmö. Tror hela föreningen knyter näven i fickan i år.

    -------------------------------------------------------------
    4. Örebro. I år kommer det gå lite tyngre, för få rollspelare.

    5. BIK. Kommer att jaga orken av många lag, tre produserande linor.

    6. Oskarshamn. Starka framåt, ok bakåt.

    7. Västerås. Ser mer än lovligt tveksamt ut i alla lagdelar för att vara VIK.
    -------------------------------------------------------------
    8. Södertälje. Tror inte de räcker till bakåt för att ta sjunde platsen.

    9. Mora. Likvärdiga med SSK men något sämre framåt

    10. Troja. Garanterat ingemansland.

    11. Almtuna. Några bra i alla lagdelar men på tok för tunn trupp

    12. Karlskrona. Kommer att ta sina poäng hemma för att fixa nytt kontrakt.
    -------------------------------------------------------------
    13. Tingsryd. Ser inte tanken bakom årets lagbygge.

    14. Asplöven. Kanske bästa laget spelare för spelare någonsin som kommer sist i allsvenskan

    SvaraRadera
    Svar
    1. För lite rollspelare i örebro tror bestämt att det kan vara för många rollspelare. aulin,weinis,yetman,lövet.simon ,mitell,wiklander,sen finns det massor av backar med ruskigt hög klass..

      Radera
  3. Motivering på Almtuna som 6a?

    SvaraRadera