13 december 2011

Mot Oskarshamn

Vad ska man hugga till med denna gång? Att vi är på gång, ännu en gång? Med detta lag vet man inte riktigt vad man ska förvänta sig. Än så länge har Gulsvart haft förmågan att studsa tillbaka rätt snabbt efter varje motgång. Undrar om det finns klös och ork för att upprepa den bedriften? Vi är trots allt seriens bästa bortalag. Det kan ingen ta ifrån oss. Inte än på ett tag i alla fall. Skulle möjligtvis vara Örebro då. De ska ju vara så märkvärdiga denna säsong och vara bäst på allt!

Men allvarligt talat tror jag det är dags för en dyngtorsk på bortaplan. En rejäl genomklappning. Inte för att jag vill eller ens önskar det. Det är bara som så att det känns i luften att även den bubblan, det fina bortaspelet, ska få sig en törn nu. Oskarshamn är ingen lätt nöt att knäppa, eller knäcka. Det har lite vind i seglen och tror sig kunna ta en playoffplats. Och varför inte? Det finns en räcka med lag som har den möjligheten. Alla utom Almtuna(fniss) - typ! För Almtuna har sparkat Bobbo. Och det gick ju bra med det...

- Nu sitter alla Leksingar och hoppas på att vi ska förlora kvällens match. Så måste de göra då de inte  kan ta sig förbi oss på annat sätt..

Nåväl. Hur ska man då avrunda detta inlägg? Varför inte med en profetia? Så får det bli. Jag bestämmer mig för att tro på laget:
- Trots att vi kommer hamna i ett tidigt underläge. 
- Trots att Oskarshamn kommer dominera. 
- Trots att 98% våra skott går utanför målramen. 
- Trots att vi inte kommer göra ett enda mål i powerplay.

Jag bestämmer mig helt enkelt att trotsa alla tecken i skyn och tro på en ny härlig bortaseger. Hur laget ska lyckas med det begriper jag inte riktigt men det får vi ta efter matchen...

PS. Lägger upp en tipsrad senare ikväll till morgondagens omgång i allsvenskan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar