9 december 2011

Matt



Bloggen känner sig matt för tillfället. Den ena eländiga förkylningen efter den andra har valt att husera i mitt gängliga lekamen den senaste tiden. Då blir man matt. Det tycks inte hjälpa med vila, sömn, honung, whiskey eller andra mer eller mindre beprövade huskurer. Förkylningen frodas och har det bra. Svårt att jobba med snoret fladdrande kring kranen. Dessutom underhåller jag mina arbetskamrater med explosiva nysningar som får tapen att krulla sig och manliga kollegers tupéer att flyga all världens väg. Men som sagt. Det gäller bara att uthärda. Snart är det sommar igen..

Det har spelats matcher. Vi vann borta mot Malmö och kryssade mot Tingsryd. Ur mitt enkla perspektiv en helt ok utdelning. Fyra poäng som kunde har varit sex men även tre. Det inte många vet, eller tänker på, är att Tingsryd faktiskt fick två(2) mål bortdömda! Där hade vi flyt mitt i vårt eget oflyt. Oflyt på det viset att vi brände många fina lägen att avgöra mot Tingsryd. Så det blev nog rätt bra som det blev. Fyra poäng är mycket mer än - noll! Det gäller att tänka positivt!

Ny match på lördag. Denna gång vankas det Leksand. Då borde man vara på G. Längta till match. Men inte då. Två anledningar till att undertecknad inte brinner för morgondagens match i ABB Arena:
1. Vårt genomgående usla hemmaspel.
2. Förkylningen

Vi kan titulera oss som seriens bästa bortalag, trots missen mot Tingsryd senast, men det är ju hemma man vill se dem spela ut. Spela fint. Göra mål. Tacklas. Bjuda upp. 

En annan bävar för morgondagen. Vi får inte glömma det faktum att vi fortsatt får nöta på med många juniorer för att få ihop fullt lag. Vi har just nu för många viktiga spelare på skadelistan för att jag ska känna mig riktigt bekväm. Kanske det är därför som laget inte orkar med att vinna mot Tingsryd. Det blir aldrig samma spets och harmoni i laget om det måste möbleras om i kedjor till varje match. Hur länge sedan var det får förstakedja fick spela tillsammans? Se på Örebro i gårdagens match mot SSK. Torsk direkt när spelare ur deras förstafemma var borta. 

Nåväl. Kanske man frisknar till så pass att man kan ta sig till arenan i morgon...

Atttjoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar