30 augusti 2011

Våga vägra skriva!

Precis så känner jag just nu. Jag vägrar skriva en rad till innan jag fått se en match i ABB Arena med mina hjältar. Tokvägrar! För vad ska man skriva om? Man sitter bara med en massa andrahands eller rent av tredjepartsuppgifter. Idiotiskt och traumatiskt. Visst kan man stilla lite av sin hockeyabstinens genom att bevista Gurkburkens forum på Svenska Fans. Men. Det är inte samma sak i alla fall. Trots en god stämning på detta forum saknar man inramningen, ljudet, musiken, lukten, från gamla Rockis. Ge mig en match - NU!

Och. Minsann. Någon där uppe tycks hörsammat mina böner. För inom kort kommer fint besök till hallen. AIK från Norrland. Ja, så heter de. Nu kommer säkert någon väskryckande finnig tonåring från Stockholm genast påtala för denna blogg att AIK finns bara i Stan. AIK är störst vackrast och bäst. AIK hette AIK innan AIK härmade deras namn AIK. Men frågar man folk från Norrland så säger de, bestämt, att deras lag heter just- AIK, i folkmun, som det så besynnerligt beskrivs. Hur ser en sådan mun ut - månne? Men för säkerhets skull så gör jag ett litet förtydligande: - Det är Skellefteå AIK som kommer på besök.

För övrigt vet vi inget om Bacon? Hur blir det. Är fläsket rökt? Är det skämt? Svaret dröjer och vi med det. Vore en skandal om vi inte får med lite Bacon i laget denna säsong. Nu ryktas det om andra bullar. Lån från Skellefteå. Ska det vara något att ha det? Nej, ge mig Bacon alla dagar i veckan..

Kan det inte bli torsdag redan i morgon. Bara den här veckan - snälla!

För övrigt tycker jag att:
- Bobo som tränare är - Kalkon!
- Mats Waltin är - Kanon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar