21 augusti 2011

GurkOlle har ordet! (repris)

Av: GurkOlle
GurkOlles blogg lever och har hälsan. Det är trevligt med hälsa. Det kan man aldrig göra för ofta. GurkOlles motto är att hälsa så ofta som möjligt.

När denna blogg skapades fanns det ett underliggande motiv. Nämligen att skriva av sig. Precis så var tanken. Att skriva av sig tankar och funderingar som rör, och kanske berör, det gulsvarta laget.

Så har skett, inte utan viss vånda, men oftast med ett lätt sinne vilket inte får förväxlas med andra sinnen (som vansinnet eller ursinnet). Bloggens tanke har aldrig varit, och kommer inte, att bli en megafon som basunerar ut det bekväma eller självklara. Det som skrivs är tankar födda ur det omedelbara nuet samt förmedlade, utan mellanhänder, och dessvärre emellanåt utan stavningskontroll, rakt ut i cyberrymden.

Ibland prickar mina tankar något som kan liknas vid en sanning, ibland är det rena bomskott, och emellanåt kan man skönja rena osanningar. Trots detta fortsätter inläggen poppa upp på bloggen som den envisaste form av hudåkomma. Mer eller mindre läsvärda alster publiceras med en självklarhet som kan få även den mest hårdhudade bloggläsare att häpna!

Huruvida GurkOlle är en sann supporter, eller inte, till det gulsvarta laget är upp till läsaren själv att utröna efter bästa förmåga. Om ”sann supporter” är lika med ”tycka allt är fina fisken och nu ska vi vara snälla” då är jag det – inte! Då är jag mer en osannolik supporter!


- Är det däremot fritt att tycka det jag vill om laget, som ligger GurkOlle närmast om hjärtat , då är jag sannolikt en sann, och i många stycken sansad, supporter!

---


PS: Detta inlägg publicerades första gången den 1/10 -2009. Men då jag tycker att andemeningen i inlägget fortfarande är högst aktuell väljer jag att publicera allt i repris. Ser det som en ren service till nytillkomna läsare av denna blogg. En form av innehållsdeklaration - helt enkelt! Är jag självupptagen, lat, eller rent av smart? Tja, lite av varje tycker jag själv..

4 kommentarer:

  1. Blir det ngn form av tipstävling, för äran, kommande säsong?

    SvaraRadera
  2. Gurk-Ali: Inte alls omöjligt. Tål att tänkas på:)

    SvaraRadera
  3. Jag vet att det blir en massa arbete för dig, men det är jäkligt kul för oss andra. Kul är också när suportrar från andra lag deltar i tippandet. Tänk noga o positivt;)

    SvaraRadera
  4. Håller med Gurk-ali. Kom igen nu Olle, mer tips åt folket!

    SvaraRadera