24 november 2014

Mellanmjölk eller inte..




Ärligt talat blir jag inte klok på Hockeyallsvenskan denna säsong. Vad är det som händer, egentligen? Vi har vunnit nio matcher under full tid. Nio! Nio på tjugofem försök! Men det än mer anmärkningsvärda är att Malmö som ligger "långt före oss" endast vunnit en match mer vid full tid. 

Vi har "bara" gjort 61 mål framåt efter 22 omgångar, men, Mora som leder har bara orkat göra sex(6) mål fler än oss!

Vi har släppt in 63 mål, men, Mora som leder serien har släppt in - 66!

Detta är närmast sanslöst.

En normal säsong hade det skiljt betydligt mer mellan ett lag som leder serien(Mora) och ett lag som ligger på tolfte plats(VIK). 

En normal säsong hade ett topplag legat på + 15 mål. Visserligen ståtar Malmö med +18 i målskillnad men har trots detta endast vunnit en(1) match mer än oss vid full tid.

Mora som leder har inte ens vunnit hälften av alla sina matcher! 

Södertälje, på åttonde plats, har endast lyckats vinna sju(7) matcher under full tid. Lika många vunna matcher som AIK vilka ligger - sist!

Har det någonsin varit på ett liknande sätt i Hockeyallsvenskan? Kan inte tänka mig det. Åtminstone minns jag inte något liknande scenario. 

Trots att vi bara vunnit nio av tjugofem matcher är vi ännu inte helt avsågade från att nå en plats i toppen av tabellen. Sanslöst, om ni frågar mig. 

Trots att vi inte producerar mer än 2,4 mål framåt i snitt per match så har vi häng!

Trots att vår defensiv inte är klockren, har vi ännu chansen!

Trots att vårt målvaktsspel inte varit lika imponerande som tidigare säsonger, så är vi med!

Trots att laget pendlar i prestation från match till match har vi fortfarande chansen att haka på tåget mot SHL!

Jag begriper sannerligen ingenting. Jag avgår.

Jag avgår under två dagar och återkommer lagom till matchstart tisdag kväll mot Björklöven..



"När det är som mörkast är det lättare att falla ned i en grop"
[Eget ordstäv]

1 kommentar:

  1. Ja, verkligen tur att man inte spelat några pengar på allsvenskan ännu. ...Man börjar lagom få en viss bild av hur bra varje lag är. ...För att det sedan kommer några helt sjuka resultat. Att det tex blev en tvåa mellan Björklöven och Oskarshamn förra veckan. ...Fattar ingenting. /Vimmerbyarn

    SvaraRadera