21 november 2014

Fågel, fisk, eller något annat?



En sak vet man med bestämdhet när det gäller årets upplaga av Gulsvart och det är att man aldrig vet hur bra de kommer att spela. Enligt tränare Filander så spelar laget för det mesta alldeles utomordentligt bra. Enligt spelarna är de ofta nöjda med sina egna insatser. Vi supportrar, däremot, är inte nöjda med någonting, för det mesta. Vi kräver ständigt mer. Hela tiden. 


VLT, genom Johan Thalberg, Pasi Hiirikoski och Kevin Johansson, vet nog inte riktigt vad de ska säga, eller skriva, denna säsong. De hyllar, dissar, ifrågasätter och är ungefär lika vrånga som vilka supportrar som helst. Som representanter för den lokala tidningen, med många läsare runt om i länet, måste de troligtvis balansera sina texter en aning. Om inte, tja, då går drevet på sociala medier direkt där dessa tre musketörer får klä skott inför förargade supportrars frustration. Samma supportrar som själva kan sitta och skriva ned sitt lag å det grövsta via olika forum. Det är skillnad på folk och folk, helt enkelt, troligen eller kanske.


- Kort sagt, Gulsvart berör. 


Vad jag själv tycker? Tja, jag är nog som folk är mest. Ambivalent och kappvändande. Tycker si och tycker så. Inbillar mig ibland att jag både kan och förstår för att i nästa ögonblick sitta som en uppäten påse Gott&Blandat. Fullständigt tom och fattar ingenting.

Ta som exempel våra hemmamatcher mot Mora och BIK Karlskoga. Under långa stunder trodde jag på seger, eller, åtminstone någon liten sketen poäng. Men, icke. Återigen satt man som ovan nämnda godispåse. Fullständigt tom.

Som den seriöse sanningssökare man är försökte jag givetvis leta efter orsak och verkan. Varför blev det så? Men intet ett svar stod att finna i detta livet, typ!

- Men vår tränare Filander tyckte laget gjort en bra match, och spelarna är rätt nöjda med sina insatser.

Kanske är det så banalt och enkelt att det som händer, och som vi nu måste måste ta till oss, är den verklighet det faktiskt är! Kanske är verkligheten så enkel att tränare Filander och spelarna har rätt! Laget har gjort en bra match, spelarna har gjort vad de kunnat, men motståndarna har helt enkelt varit aningen skickligare än oss. Hemska tanke!

Nej, jag väljer nog även fortsättningsvis att undvika eventuella sanningar och kommer därför vara lika tjurig efter varje tappad poäng under resten av seriespelet. Det gäller bara att hitta en eller annan lämplig syndabock...


"I allt övrigt har min dag varit perfekt"




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar