16 april 2010

Gamla spelare - ut

Det droppar in lite namn på spelare som förhoppningsvis ska fylla tomrummet efter de som lämnar - vilket inte bör vara så svårt!

Personligen tycker jag det är synd och skam att Andras Valdix inte fortsätter i klubben. Jag har den största förståelse för att man inte är nöjd med vad han presterade, men herregudminskapare, vilken spelare levererade som förväntat den gångna säsongen? Det var min själ inte många! Betänk då att Valdix var långtidsskadad och aldrig fick chansen att visa upp hela sitt register. Men nu är det som det är och inget att gråta över,  möjligen snyfta lite, men livet går vidare. Nu vill man dock inte höra, eller se, att nämde Valdix blommar ut i Oskarshamn under Lars Ivarssons beskydd. Det vore en nesa...

Att Jens Holmström lämnar, även han för Oskarshamn, känns - sådär! Jag gillar Jensa. Tycker han har många "verktyg" i sitt spel som talar för honom. Tyvärr är det inte lätt att "bli profet i sin egen stad" och med några hiskliga tavlor i sitt CV är det många som ser honom som en fummelpelle eller riskfaktor! Det tycker jag inte är riktigt rättvisande men troligen har föreningen en betydligt bättre koll på vad som behövs i framtiden - förhoppningsvis. Men samma ska här. Vore elakt om Jensa blommar ut under Tommy Salos vingar och blir en riktigt stabil målvakt...

Ännu har inte tillträdande tränaren Mats Waltin gjort några uttalanden om framtiden med gulsvart. Jag väntar med spänning..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar