13 april 2010

Dom men inte vi..



Somliga blev gladare än andra i årets kvalserie..

Det var med kluvna känslor man tog del av AIK:s glädje över avancemanget till Elitserien. Hur man än ser på saken är det bara att gratulera spelarna i AIK till en otroligt bra prestation. Personligen trodde jag på Leksand och Växjö(!) som de största utmanarna om en ES-plats. Så det blev nu inte. Man kan dock fundera, eller spekulera, i hur det kunde gått för smålänningarna om det fått spela med Wiktor Fasth under hela kvalserien! Växjö hade uppenbara målvaktsproblem. Visserligen krutade man in många puckar framåt men det hjälpte föga då målvakterna turades om att kasta in puckar i eget mål!

Att SSK skulle ta hem seriesegern kom dock föga oväntat. Jag höll dem som klara favoriter till detta. Nu spelade dock SSK inte alls så bra som jag förväntade mig, men, tillräckligt bra för att gå igenom kvalserien obesegrade. Inte illa alls..

Almtuna har gjort en helt fenomenal säsong, men, nu vankas nog dystrare tider. Tänker osökt på en filmtitel när jag ser fram mot Almtunas nästa säsong: "Hon dansade en sommar". Tror nämligen bestämt att AIS har haft sin säsong detta årtionde. Nu kommer de falla tillbaka och tappa rejält i slagstyrka. Varför då, kanske någon undrar? Jo, om tränarparet i AIS nappar på ett norrländskt erbjudande kan bägge dessa herrar återfinnas i Luleå till nästa säsong. Lägg därtill att flera av AIS duktiga spelare nu kommer lockas av andra kontrakt - i en högre serie!

Rögle och Leksand då? Det tar jag inte nu. Till det behövs ett nytt inlägg..

1 kommentar:

  1. Det var knappast bara målvakternas fel att växjö klantade till det.. Deras backar var ju inte direkt föredömliga!

    SvaraRadera