14 mars 2009

Seger mot AIK - på något sätt!

Så är då premiärmatchen i årets kvalserie överstökad. Matchresultatet blev inte alls som förväntat! Eller kanske ändå! Någonstans närde jag en förhoppning att VIK skulle sluta spela den offensiva, och stundtals naiva ishockey, som straffat sig vid varje tidigare möte mot AIK. Dock trodde jag inte att laget skulle klara av ett sådant spelsätt. Det finns egentligen inte spelarmaterial för att spela "strikt" och "tillknäppt". Tydligen hade jag fel igen.

VIK bevisade , i denna match, att man även kan spela "grishockey". Nöta och tråka. Och sedan slå till på de chanser som bjuds. Inte roligt. Inte charmigt. Lockar säkert varken publik eller sponsorer. Men det ger bevisligen utdelning i form av oväntade poäng!

Denna match följde jag via webbradion. Det är inget man rekommenderar. Sanslöst spännande. Då kommentatorn ofta var en "halv zon efter" det som utspelade sig på isen fick man försöka lista ut hur det egentligen såg ut i "verkligheten"! Allra värst var det i tredje perioden då kommentatorn vrålade "mååååål" för AIK för att i nästa stund upphetsat skrika "Neeej - han tog den"! Vem tog vad, undrade en annan förvirrat? Det visade sig att vår målvakt tagit en puck som borde ha gått in - typ! Där var infarkten nära!

Nu skall vi bara gå in i ABB Arena nästkommande match och köra över strykgänget Växjö! Jo jag tackar jag. Vet hur det blir. Ångestladdat och panikframkallande. Är inte ishockey rätt trevligt!


Att Leksand förlorade hemma mot SSK var inte direkt förvånande även om jag tycker LIF var minst lika bra som SSK.

Att Växjö snodde poäng av Rögle tycker jag är otroligt starkt gjort!

Kommer bli en rolig kvalserie detta. Sanna mina ord!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar