22 december 2013

Lite flipp, flopp, bubblare och snubblare

Flipp, flopp och annat trams..


Dagarna fram till nyår kommer jag roa mig med att summera lite av det som hänt under höstsäsongen i hockeyallsvenskan. En sak som är intressant är till exempel hur väl det gått för vissa lag utifrån de förhoppningar som fanns när serien startade. Naturligtvis finns det både floppar och flippar att lyfta fram, på olika sätt. Här kommer Slagskott och Sargstuds förslag på dessa:

Höstsäsongens flipplag
1: Karlskrona
2: Karlskoga
3: Mora
Motivering: 
Gemensamt för dessa tre lag är att de varit betydligt bättre än jag förväntade mig inför seriestarten. Mora tippade jag i botten av tabellen, som exempel. Och vem trodde att KHK, efter 29 omgångar, skulle ligga kvar på en andraplats! BIK Karlskoga överraskar genom att vara så stabila. Inga svackor så långt ögat kan nå.

Höstsäsongens flopplag
1:SSK
2:Rögle
3:Djurgården
4:Timrå
Motivering:
SSK ligger på trettonde plats, TRETTONDE! Rögle ligger visserligen på en sjundeplats men spelet, SPELET! Djurgården har tagit sig upp till en hedrande femteplats men ett lag som spelar slutspel i European Trophy ska ligga i topp av den svenska andraligan! Timrå kommer från Elitserien och ligger tolva! Skämmes tamigfan!

Höstsäsongens bubblare
- Björklöven
- Asplöven
Nykomlingen Björklöven imponerade storligen fram till att skadorna tog ut sin rätt. Asplöven började ruskigt starkt men har fallit tillbaka på slutet. Trots allt bättre än vad många förväntat sig.

Höstens snubblare
- Almtuna
- Oskarshamn
Motivering: 
Två lag som övertygar var tredje match, ungefär. Däremellan liknar det mest ingenting. Så fort man tror de fått ordning på spelet så havererar det mesta.

Höstens förväntade:
- Västerås
- Malmö
- Troja
Motivering: 
Har de placeringar i tabellen som jag själv, och många andra, förväntade sig när serien drog igång. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar