21 juni 2009

Sommar, sommar och sol, havet och vinden...


..och doft av kaprifol!


Så har då denna blogg gått på semester. Ja, inte bloggen som sådan, utan undertecknad som försöker hålla den vid liv! Då man arbetar inom utbildningsväsendet har man nu en lång tid av sysslolöshet framför sig. Då gäller det att försöka planera sin tid. För så är det, nämligen, att ju mer tid man har att disponera desto mindre effektivt nyttjar man den. Det är lätt att hemfalla till later som att "det där kan jag göra imorgon", eller, varför göra det idag som man kan göra en annan dag!

Ser det därför som min uppgift att skriva ihop en "att göra lista". En lista som innehåller allt det man försummat under tiden man varit böjd av arbetets tyngd och ansvar. Då var det lätt att skjuta fram allt som skulle fixas till denna tid av ledighet. Man kan med andra ord säga att det finns en del saker att ta itu med - trots allt! Så därför kommer denna blogg under en tid fyllas av vittnesmål om mina umbäranden då jag tar itu med saker som legat för fäfot! En och annan rad kommer självklart fortsättningsvis handla om ishockey - typ!

På tal om ishockey så ser det ut som om Lill-Notan tröttnat på att aldrig få en riktig chans. Tycker han gör helt rätt i att prova sina skridskoskär i en annan hall under en tid. Kan inte vara roligt att ständigt "stå på gränsen" till en plats. Som det "femte hjulet" typ!

När det gäller omröstningen av "den elakaste spelaren någonsin i gulsvart" kommer inom snar framtid del 2! Nu har fem spelare röstats fram till finalen. Tyvärr kom inte min personlige favorit Stefan "Stiffen" Holmgren med i finalen trots att jag alltid tyckt han varit "svinig" så det räckt till:)


...... väl mött igen alla hockeyvänner:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar