20 augusti 2014

Västerås - SSK 5-4(str)


Gulsvart


Så det kan gå när man inte planerar som man borde. Krock, kan man säga. Istället för att finnas på plats i ABB Arena när SSK kom på besök befann jag mig vid tidpunkten för drabbningen någonstans i skogarna mellan Ramnäs och Hallstahammar. Vill inte påstå att täckningen var optimal men en elev lyckades fånga några fragment från direktrapportering. Det fick räcka för att stilla abstinensen. 

Så här i efterhand har jag förstått att matchen stundtals var trevligt att ta del av. Ett Västerås som stundtals övertygade i powerplay och där Jeremy Williams snabbt fick komma in i målprotokollet. Min egen utsände, min hustru, kunde berätta en del annat smått och gott. Enligt henne gjorde Matt Fornataro och Evan McGrath inga större insatser. Närmast anonyma. Däremot var hon imponerad av Conny Strömbergs insats. Speciellt hans röststyrka! Hustrun satt bakom avbytarbåsen och satt därmed på första parkett när nämnde Strömberg skällde ut hela SSK-bänken vid något tillfälle. Skönt att höra. Conny är på G!

Hon noterade även Martin Filanders engagemang under match. "Han var en jäkel på att skrika och mana på spelarna, hela tiden!". Det låter alldeles utmärkt i mina öron. 

Bloggen förutspådde en vinst mot Kringlorna och så blev det. Visserligen så inte överlägsen som jag antytt men en vinst är en vinst om det så bara sker med ett mål. 

Som sagt, usel försäsongsplanering av undertecknad. Hajk i stället för match. Smällar man får ta på framgångens altare. Tids nog hinner man se sina hjältar...

Ha det gott! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar