15 augusti 2014

Lite ranking..


Snart är den slut - sommaren...



En liten barometer över spelares insatser så här långt kan  vara på sin plats. Att bedöma spelare tidigt på säsongen är alltid vanskligt. Detta har dock inte hindrat mig förut och inte så nu heller.


Spelar bättre än förväntat:
- Mikael Fryklund
- Broc Montpetit
- Conny Strömberg
- Jonatan Bjurö
- Simon Fredriksson
- Alexander Nilsson-Lindelöf

Här ett gäng spelare som överraskat positivt på mig fram till nu. Inget säger dock att de kommer vara kvar  i denna kategori när vi summerar försäsongen. Att Alexander Nilsson-Lindelöf finns med här beror helt enkelt på att han, utifrån sina förutsättningar, gjort väldigt bra ifrån sig.



Spelar på en förväntad nivå:
- Johan Jonsson
- Per Helmersson
- Nick Angell
- Jonas Fransson
- Hampus Larsson
- Jonas Emmerdahl
- Fredrik Johansson
- Christopher Mastomäki
- Eddie Davidsson
- Dustin Johner
- Marcus Söderkvist

Gemensamt för dessa spelare är att de presterar redan nu det jag förväntat mig av dem under försäsongen. Att Nick Angell finns med här till exempel beror på att jag förväntade mig att han skulle vara så bra som han visat sig vara, helt enkelt!



Utmanare:
- Mathias Bromé
- Oscar Pettersson
- Linus Svedlund
- Kevin Weiskog
- Mathias Linnarud

I denna grupp finns spelare som stretar på för att knipa en plats i truppen. Spelare som behöver få ut mer av sina framträdanden på isen för att övertyga mig(och tränarna) om sin förträfflighet. Mathias Bromé har som bekant bara en match i benen och kommer säkerligen visa mer i nästa match. För Oscar, Linus, och Kevin gäller det nu att tagga till ordentligt. Linnarud har ännu inte fått chansen i matchspel men är självklart en aspirant även han. Talang finns så det räcker och blir över.

Laget, truppen, behöver att gäng unga hungriga spelare som nosar på en plats. Det sporrar alla inblandade till att ständigt vara på hugget, på tårna. 

- Noterar att Södertälje fick torsk mot AIK i Järfälla. Vad detta innebär har jag ingen aning om annat än att försäsong är som alltid - försäsong! Dock vill jag höja ett varningens finger för AIK. Ett ungt och äregirigt lag som kan bli nog så svåra att möta. Och så har de Marcus "Messy" Jonsson. Glädjande nog tillbaka i spel efter att fått stå över matchen mot Huddinge.

- Fick byta några ord med Viktor Mårtensson under kvällen. Leksand gick på pumpen hemma mot V Frölunda, det stökades rejält på isen, matchstraff utdelades, men "vår" Viktor var inte delaktig.  Enligt egen utsago "var det lugnt på isen" när han var inne. Vad nu detta betyder? Jag drar mina egna slutsatser, givetvis. Vem fan vill bråka med Mårtensson?

Ha det gott!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar