29 maj 2010

Det nya gulsvart...


Tro gör man i kyrkan - jag vill ha - bevis!

Vis av tidigare missräkningar har jag bestämt mig för att iklä mig en låg profil inför kommande säsong. Väldigt låg till och med. Så låg att den tangerar botten. Därifrån tänker jag sedan sakta men säkert lyfta mina egna naiva förväntningar mot löftet om en trevlig säsong med mycket jubel i hemmahallen. Men denna säsong börjar jag alltså i källaren. Kallt och fuktigt. Lita kvamligt och unket. Så känns det just nu.

Visst har det droppat in några förvärv till klubben men att det skulle betyda klang och jubel vill jag inte tro. Inte för ett ögonblick.
- Upp till bevis, kommer min devis att vara.
- Upp till bevis, och visa vad ni kan.
- Upp till bevis, och ge mig tron tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar