7 september 2015

Men dra mig baklänges - defensive klippan skadad.

- Att bli skadad inför en seriestart!


Det är då som förgjort. Precis har jag skrivit ett inlägg där jag lyfter fram den backbesättning som ska begå seriepremiär om fredag mot Björklöven. Då, för knappt ett dygn sedan, kände jag mig trygg i båten. 

Johan Jonsson, Hampus Larsson, Juha Uotila, Andreas Borgman, Charlie Cook och Anton Mylläri. Backar som stod redo att bära laget i inledningen av seriespelet. Så går Johan Jonsson och blir skadad i sista träningsmatchen mot Leksand. Till råga på allt i en närkamp vid sargen med Viktor Mårtensson! Vad var oddset på det?

Den som är lite konspiratoriskt lagd kan säkert lyfta fram förra gången då Johan Jonsson, då i SSK, och Viktor Mårtensson drabbade samman i ABB Arena. Den gången slutade det med matchstraff och avstängning för Mårtensson och en hjärnskakning för Johan Jonsson! Ständigt denne Mårtensson, typ!

Det märkliga är att jag själv inte lade märke till att Johan Jonsson blev skadad! Plötsligt fanns han inte med på isen när laget kom ut till andra(!) perioden mot Leksand. Så kan det gå!

Och vad får nu detta för konsekvenser för laget, truppen, spelet, defensiven? Om detta vet vi inte mycket annat än att det självklart blir en del ommöbleringar i backparen. Vem ska nu gå in och göra det jobb som Johan Jonsson gör i match efter match? 

I vanlig ordning innebär "den enes död den andres bröd", om uttrycket tillåts. Nu får någon annan spelare i truppen chansen att spela och göra det på ett övertygande sätt. Kanske det var ödet som styrde händelserna denna gång. Som bekant kommer en ny back in i truppen under morgondagen då det nu blivit klart med inlåning av Jakob Andersson från Skellefteå. Kan han gå in rakt av och ta Jonssons plats? Den som lever får se.

Personligen lider jag verkligen med Johan Jonsson som drabbas av skada precis när säsongen ska dras igång. Måste vara rena öken. Som att boka en drömresa till Västindien men missa planet. Nu handlar det inte bara om att läka en skada. Det kommer utöver detta även behövas en viss tid för "inskolning" efter skadan innan Johan är tillbaka i gott slag. Bloggen önskar Johan ett snabbt tillfrisknande....

PS. Vill bara förtydliga. Skadan på Johan Jonsson var en ren olyckshändelse, vad jag förstått.

Så det så...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar