10 mars 2015

Segra för Urbas, och Bergström friad...

Urbas - Bergström


Så kom då domen. Alexander Bergström friades. Den kollision som inträffade i senaste matchen mellan honom och Jan Urbas bedömdes som regelrätt. Alla är dock ense om att det blev en "olycklig" smäll. Något som Jan Urbas säkert är den förste att understryka.

- Själv har jag suttit och läst det regelverk som ligger till underlag för domarnas bedömning och ska jag vara ärlig blev jag inte klokare av det. 

Personligen tror jag att det som styrde utvecklingen mot denna friande dom var den omedelbara, instinktiva, bedömning som domarna gjorde på isen. En bedömning som de sedan höll fast vid även efteråt. Jag tycker att alla incidenter som renderar en allvarlig skada per automatik ska granskas i efterhand. Det skulle skapa någon form av praxis för domarna att luta sig mot. Om de har missat, missbedömt, en situation är det bra för alla parter att det görs en opartisk och rättvis uppföljning.

- Framför allt skulle vi slippa den typ av efteranmälning som nu skedde! Det var inte första gången och troligen inte den sista som ledare i den drabbade föreningen känner sig förfördelade!


När det gäller Jan Urbas gissar jag att han våndas dubbelt idag, skadad som han är. Kan inte delta när föreningens sportsliga framtid står på spel. Tvingas nu istället sitta framför TV:n och följa laget, sina kompisar. Han har snuvats på festen kan man säga....

- Det vore en nåd att stilla bedja om att vi lyckas vinna dagens match och dedikera segern till Jan Urbas.

För övrigt är jag drabbad av en elak influensa. Åt detta är inget att göra. Inte ens Disciplinnämnden kan påverka mitt hälsotillstånd. Av den anledningen gör jag naturligtvis ingen egen anmälan...

Det märkliga är att jag idag, just nu, känner mig aningen mer hoppfull än vad jag gjorde igår vid samma tid. Detta är en form av förbannelse, anser jag. Som supporter har man en enastående förmåga att ständigt lura sig själv. Man lyckas ofta se en strimma av solsken även när regnmolnen hänger tunga. 

Får vi bara en bra start på matchen, då jävlars...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar