11 september 2014

Inför premiären #3



Nu är det inte många timmar kvar. Vita Hästen kommer på besök. Tankar inför matchen? Förväntningar? I sanning är jag ganska tom på det mesta just nu. Försäsongen är avklarad och den sa varken bä eller bu. Några spelare stack ut, andra inte. Av erfarenhet vet jag att många spelare skruvar upp sig de sista procenten när det väl börjar räknas poäng. Det är först efter kvällens match som man, kanske, kan börja reflektera lite över lagets verkliga slagstyrka. 

Något jag önskar se är en heltänd Jonas Fransson som håller oss kvar när vi går bort oss i egen zon(det kommer hända), en Jeremy Williams som hittar tajmingen i sitt skott, en Matt Fornataro som ger intryck av att orka hur mycket som helst. En Conny Strömberg som det frustar spelglädje kring vore inte heller fel. Som vanligt är det några spelare som man förväntar sig lite mer av, som ska visa vägen, pinka revir, staka ut stigen, sätta agendan. Sedan ska resten följa efter, i samlad trupp, genom att verkställa och avsluta. Ingen kedja är starkare än dess svagaste länk, är allmänt känt. Det räcker inte att en handfull spelare levererar. Alla måste upp på hästen(!), vara med i matchen, vilja kämpa in i kaklet. Floskler, floskler men ack så sanningsenligt.

Ska jag vara helt ärlig vill jag se alla spelare spritta och dansa fram över isen med pondus och ackuratess. Det ska inte läggas fingrar emellan, tas några fångar, eller viftas med handväskor i närkamper. Pang på rödbetan och in med näsan i smeten. Floskler, floskler, men ack så viktigt!


Det vore heller inte helt fel om vi redan från denna match får en närmast Gudomlig utdelning i spelet fem mot fyra. En spelform som stundtals var rätt miserabel förra säsongen. Men nu har vi Conny och allt kommer bli bättre. 

Det mumlas i leden om att våra backar inte ska räcka till. Trams säger jag och sticker ut både haka och näsa. Klart de gör. Det är inte många, om ens något, lag i allsvenskan som kan stoltsera med tre kompletta backpar. Vi har minst lika bra backar som något annat lag, och hör sedan.


Utmaningen:
För övrigt kommer bloggen sponsra en spelare i laget denna match. För varje passningspoäng han lyckas roffa åt sig sätter Bloggen in hundra pix till insamlingen. Skulle spelaren ifråga dessutom pilla in ett mål så är detta värt tre hundringar! Med andra ord: Varje mål 300:- , varje assist 100:-. Vem spelaren är? Mathias Bromé så klart. Unge Herr Bromé påstår att detta kommer bli dyrt för Bloggen men jag sitter säkert. Kommer inte kosta mig många kronor, eller?

- Om det finns någon annan supporter som vill hänga på så är det bara att höra av sig i kommentatorsfältet. Jag förklarar gärna hur detta ska gå till. 



Hur går det då i matchen? Vi kommer troligen inte dominera men vinst blir det. Efter visst besvär kommer segersiffrorna stanna vid 5-3. Räcker bra det.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar