1 januari 2015

Anmälan och motanmälan...

Disciplinnämnden..


Det ryktas om att Västerås går vidare med Boforsmatchen. Idag har tydligen en anmälan landat på Disciplinnämndens bord. En anmälan där Västerås ifrågasätter den tackling som Fredrik Eriksson utdelade mot Jonte Berg i slutskedet av matchen. BIK Karlskoga väljer då att göra en motanmälan genom att begära granskning av den tackling som Dustin Johner utdelade mot Carl Berglund. Min spontana känsla är att detta är - trams!

Dustin Johner fick + gamepenalty vilket innebär att han är spelklar till matchen mot Malmö. Med denna motanmälan inlämnad finns det nu en risk att DN gör en annan bedömning och vi står utan Johner i lördagens match! Hur bra är det på en skala? Är det värt att riskera detta scenario? Men maximal otur blir han avstängd mer än en match och då har vi, om jag får uttrycka mig slarvigt, skitit i eget bo!

När det gäller tacklingen mot Jonte Berg bedömer jag den som regelvidrig och borde renderat i en utvisning. Däremot är jag inte man att avgöra om den var så regelvidrig att den skulle bedömas hårdare än en vanlig tvåminutare. Mig veterligen var Jonte Berg hyggligt pigg och kry dagen efter. Framför allt såg han väldigt pigg ut under förmiddagsträningen på nyårsdagen. Fick han känningar efter träningen som vi inte känner till?

Nej, jag tycker detta känns onödigt. Ta skiten, ta smällen, ta förlusten, och gå vidare istället. 
- Detta skrivet utan vetskap om varför klubben valt att göra denna anmälan...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar