2 april 2012

Asplöven föll...

Asplöv


Asplöven HC Borås HC 0-1
- Jag vet att det är lite kymigt, lite att slå under bältet, när man gläds över andras elände och olycka. Men samtidigt känns det rätt bra. Men ändå inte. Ambivalent är nog ordet jag söker. Dels vill jag inte ha med Asplöven i allsvenskan dels vill jag att Sundsvall äntligen(!) åker ned i division ett. Men samtidigt ser jag ett stort problem för svensk ishockey torna upp sig om detta scenario blir verklighet. Varför? Jo, då blir nordgränsen för Allsvenskan flyttad bra många mil söderut. Det nordligaste laget bli då - Mora! Och det, mina vänner, är inte bra för det så kallade "Norrlandsfönstret".  Det är ett tydligt bevis på att Norrlandslagens division ett serier(skriver man så?) är alldeles för dåliga. Se bara Björklöven som fick respass i playoff till kvalserien trots att man tokdominerat i sin grundserie. Olofström, från Blekinge, slog igen deras dörr till Allsvenskan med en smäll.

Sundsvall ja. Det gnetgänget. Nu ligger de trea i kvalet till Allsvenskan. Det är inte helt bra. Det helt osannolika kan nämligen inträffa att saker upprepas! Kommer ni ihåg när Björklöven fick lämna AS efter ekonomiska problem? Då fick Sundsvall, som kom trea i kvalet, en gratisplats i Allsvenskan på Björklövens bekostnad. Nu kan historien upprepa sig! Borås har som bekant ekonomiska problem som är i paritet med det Björklöven hade. Vill det sig illa så degraderas Borås och då blir trean i kvalet uppflyttad istället. Just det  - Sundsvall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar