22 januari 2017

Ta nu chansen, för i helvetet!

Idag ska vi platta till SSK


Outgrundliga äro Gulsvarts vägar denna säsong. En katastrofalt dålig inledning på säsongen lade grunden till många dystra miner. Inte blev det så mycket bättre, någonsin, fram till årsskiftet. Laget sprattlade till några omgångar för att sedan åter sjunka som en sten i tabellen. Avståndet till säker mark bara ökade, och ökade. Som mest var gapet tio poäng upp till lag ovan nedre strecket. Men, det närmast ofattbara håller på att hända. Tack vare en riktigt bra omstart efter nyår, samtidigt som andra resultat gått lite vår väg, har det plötsligt öppnats en dörr till räddning. 




Under samma period som vi lyckats samla på oss en ansenlig summa poäng har Björklöven börjat förlora sina matcher. Gapet har till idag minskat till ynka fyra poäng. Fyra poäng! Med sjutton omgångar kvar att spela!


Om gudarna är med oss kan vi idag ta tre nya poäng och åtminstone bibehålla gapet på fyra poäng. Med än mer flyt tar Mora en ny seger idag mot just Björklöven och plötsligt är vi en(1) poäng efter. Jag upprepar. En poäng! Halleluja!

I nästkommande omgång möter vi........Björklöven!

Kan det bli mer raffinerat än så? Va? 

Om jag för ett ögonblick skenar iväg i mina positiva tankegångar kan vi med andra ord, om två omgångar, tagit oss upp ur brunnen, ur diket, ur ångestdimmorna. Vad säger ni om det? Om två omgångar kan vi i den bästa av världar vinka det negativa kvalspöket adjö, visa fingret, och istället börja snegla uppåt i tabellen.

Sjutton omgångar kvar. Det innebär femtioen(51) poäng att spela om. En himla massa poäng. Det är så många poäng att även om allt går emot de två kommande omgångarna finns chansen ännu kvar. Om än med lite dystrare förtecken. Femtioen poäng. Det är alldeles för tidigt att ge upp. Oavsett. 

Så, nu skriver jag det jag tänker
- Ta för i helvetet chansen. 
- Släpp inte möjligheten. 
- Kuka inte ur. 
- Fega inte. 
- Våga och vinn. 
- Släpp handbromsen. 
- Kör in i kaklet. 
- Ta inga fångar. 
- Snälla pojkar för aldrig kyssa vackra flickor!
- Kör!


Så. Det var skönt att få ur sig. Nu förväntar jag mig att våra Gulsvarta spelare kommer ut med blottade hörntänder och bara kör över SSK. Kör över. Plattar till. 

Tack för ordet....


Söndagens matcher




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar