31 juli 2013

Räven Fredrik Söderström i Oskarshamn

Fredrik Söderström?

Oskarshamn har för avsikt att prova lite nya vägar denna säsong för att komma tillrätta med sitt powerplay och boxplay. Tanken är att i en match, träningsmatch, nöta in dessa moment. Man bjuder in ett lag under speciella premisser. Motståndarlaget "tvingas" spela med en man kort, två man kort, periodvis. Allt för att IKO:s spelare ska ges möjlighet att träna pp på ett så verklighetsnära sätt som möjligt. Dock är det inte helt problemfritt att genomföra en match på detta sätt. 
Mer finns att läsa i denna länk

Jag som följer IKO:s tränare på #Twitter är inte ett dugg förvånad över hans planer. Fredrik Söderström är på många sätt inte som andra tränare. Detta sagt utan undertoner av ifrågasättande eller till att vara nedlåtande. Tvärtom. Jag själv upplever honom som en mycket kompetent tränare, en frisk fläkt, samt mycket underhållande. Trots att han i grunden är en tvättäkta Leksing!



Själv blev jag sittande och funderade. Har inte vi själva, VIK Hockey, redan praktiserat denna metod? Någonstans i mitt bakhuvud finns en känsla av att vi lånat in spelare från annan klubb som deltagit på träning just i dessa spelmoment som IKO nu vill förstärka! Har jag månne drömt? Någon "där ute" som läser mina rader som minns bättre? Hör av dig...



Matcher vi minns
Har på #Twitter börjat fråga med och motståndarsupportar om matcher de minns från Rocklundahallen. Speciella matcher ur olika perspektiv. Roliga, tråkiga, spännande matcher. Själv har jag givetvis en mängd minnen som är svåra att gradera.

Fick bland annat svar från en Bosseforsare. Denna match minns han bäst av alla, än så länge:




Måste då självklart kontra med denna. Säsongen 2008/09. Näst sista omgången. Bortamatch. Vi behövde tre poäng. Minns ni hur denna match slutade - och vem som gjorde målen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar