5 juli 2011

Staket

Många delar att hålla reda på när man bygger...

Fortfarande sommar och semester. Säsongen känns ännu väldigt avlägsen. Så ska det vara. Ishockey hör vinterhalvåret till. Men jag vet att det inte är så - egentligen. Numera börjar säsongen så tidigt att man inte ens hunnit tagit sig ur badbrallorna. Dessutom slutar säsongen så sent att det är dax för badbrallor igen. Kanske lika bra att behålla dem på hela tiden?

Och, nej! Jag har ännu inte fått den rätta känslan inför den kommande säsongen. Tycker fortfarande det fattas något i lagbygget. Jag vill se en LEDARE dyka upp inom kort. Eller i alla fall innan seriestarten. Tycker det finns en hel drös med intressanta spelare i årets trupp men saknar den absoluta spetskompetensen. Vill ha in en riktigt bra center. En tung avig bökig elak typ som bara går in och äger. En som tar tag i saker. Tar lagen i egna händer - typ! En John Wayne iförd skridskor istället för häst.

För övrigt roar jag mig med att bygga staket. Det är nog lika knepigt som att bygga ett lag. Många delar som ska passa in på rätt ställe för att det ska bli rakt och fint på slutet. Men kul är det...

Så, in med en centertank nu. Hur svårt ska det vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar