13 juni 2010

Tavlor



Så kom då den första tavlan detta fotbolls-VM. Inte helt oväntat var det en målvakt som stod för den. Det brukar ju vara så - faktiskt. Englands stolta landslag hade all möda att freda sig mot ett strikt spelande USA. De skapade inte mycket själva och darrade till emellanåt defensivt. Att just deras målvakt lyckades fumla in en boll till 1 - 1 understryker bara ett intressant faktum. Det är länge sedan det var 1966 och engelsmännen kunder titulera sig "bäst i världen"! Undrar jag om de kommer överleva gruppspelet?

När det gäller gulsvart säger jag fortfarande - pass.

Vägrar envist ha en uppfattning innan jag sett laget spela några matcher. Kan tänka mig att försäsongen bjuder på en hel del underliga insatser från ett lag som ska hitta fram till något nytt. Vi får nog ha en himla massa tålamod med oss i bagaget när vi äntrar ståplats till hösten. Inbillar mig att det kan behövas ett par matcher in i serien innan vi får kvitto på lagets eventuella förmågor.

Så tålamod mina vänner - är den bästa huvudkudden inför höstens bataljer i ABB Arena.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar