10 juni 2010

Grannen och FBK!



En annan har bytt bostad. Efter nyår bor man numera på marken istället för några våningar upp. Tillgång till en liten täppa att trampa runt på med vattenkanna och lämpliga fröpåsar finns också. Att slå igång grillen och insupa den juvliga doften av tändvätska är inte heller av ondo. I stort sett känns det rätt och riktigt att ha bytt boende. Det finns bara ett litet aber. Ett litet moln på den annars klarblå himlen. Det är grannen!

Grannen, eller grannens barn, är en flitig utövare av landhockey. Varje dag släpar han fram en hemmabygd målbur och iklär sig full målvaktsutrustning. Därefter får hans kompisar bombardera honom med skott. Allt vore frid och fröjd, ett bevis på en stark återväxt, och en möjlighet för gulsvart att i en framtid kunna plocka in dessa ynglingar i sin organisation. Om det inte vore för tröjan! Och flaggan!

Tro det eller ej men grabben är iförd FBK:s matchtröja och vid entredörren vajjar en flagga med samma anskrämliga klubbmärke!

Min första impuls var givetvis att rusa ut i skydd av mörkret och riva ned flaggeländet! Kanske gör jag det när tillfälle ges. Värre då med matchtröjan. Hur skulle det se ut om jag med milt våld slet av grabben tröjan och förpassade den till närliggande miljöbod? Jag får nog nöja mig med att dra ned persinerna åt den sidan och på så sätt slippa se eländet..

Kanske man kan erbjuda grabben ett byte? En VIK-tröja mot en dito från FBK!

Det tål att funderas på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar