22 maj 2011

Det blir fem...

Tärningen är kastad och visade - fem!


Så tror jag. Utan någon som helst grund påstår jag redan här och nu, sittandes på en soldränkt altan, att det blir fem lag som kommer bilda en tätgrupp kommande säsong. Fem lag som under hela säsongen kommer svettas, stånka, stöna och kämpa för att knipa de tre direktplatserna till KS!

- Malmö
- Leksand
- Örebro
- SSK
- Rögle

Där har ni mina favoriter till topp fem säsongen 2011-12 i Hockeyallsvenskan.  Jag gissar även att Malmö blir det lag som ror hem seriesegern. Vilka som tar de övriga två direktplatserna är helt öppet.

Efter dessa fem lag kommer det bli ruskigt hårt, knallhårt, i kampen om att ta sig till Playoff. Och där kommer vi vara med tillsammans med:

- Mora
- Almtuna
- Oskarshamn

Men som den självgode(!) tippare och tyckare jag är måste jag självklart gardera mig en aning inför oförutsedda händelser. Om, OM, inte de första fem lagen får ordning på sitt spel, sina spelartrupper, ja då är risken uppenbar att lagen underifrån genast är där och knuffar, puffar, och armbågar sig förbi! Så jämn kommer årets serie bli - sanna mina ord. Inget lag, inte ens "topplagen" kommer ha råd att glida fram på en räkmacka. Får de minsta svacka i sitt spel åker de på torsk. Så enkelt är det!

I dagsläget känns..

- Bofors
- Tingsryd
- Troja

- Borås


... som aspiranter på att bli lite avhängda från toppstrid och playoff.

Först när vi gått igenom försäsongen, med dess träningsmatchande, kan man få en tydligare indikation på om man är helt ute och seglar...

Och som vanligt, sist och kvalspel:
 - Sundsvall


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar