16 december 2017

Ranka mig hit och ranka mig dit... #1

Det hör julen till att ranka..


Tänkte ge mig på att ranka lite olika saker så här inför omstarten i AllEttan. Det mesta går att ranka. Det är sedan gammalt. Har du som läsare synpunkter på min ranking är det okey men jag skiter högaktningsfullt i vad ni tycker. Här, på denna blogg, är jag enväldigt och diktatorisk. Mitt ord gäller. Alla andra kan hålla käft. Alternativt starta egen blogg, typ!


Säsongens fyllekamel:
- Ohotad etta i denna ranking är VIK Supports eminente ordförande Jimmie Andersson

Motivering
"- Såsom en kamel med liktornar vinglar han fram i ABB Arenas katakomber med rödsprängd blick och ansträngt tal. Trots sin självdestruktiva belägenhet uppvisar han ständigt ett behjärtansvärt intresse av att vara alla till lags. Ett hjärta som, trots ständigt hög promillehalt, om än ansträngt, slår för allt som har med föreningen VIK Hockey att göra. En hedersman med misstänkt underhållande alkoholproblem" 

----------------------

Säsongens argaste supporter:
- Efter nogsamt överläggande har undertecknad enats om att denna utnämning tillfaller den oftast närvarande Blondie

Motivering:
"- Ingen annan än Blondie har förmågan att i samma utandning lyckas fördöma Sveriges riksdag och regering, invandringsproblematiken, de egna spelarnas tillkortakommanden, den psykosociala situation i förorter till Södertälje, samt statusen på ismaskinen i Arboga med samma inlevelse och dignitet"

----------------------

Säsongens överraskning:
- Till denna säsong är han åter. Klev ut ur skuggorna, kom upp ur diket, och har berett oss supportrar enormt stor glädje. Den tidigare bloggaren 
David Sköld Sällström.

Motivering:
" Till denna säsong dök han upp med en liten handhållen kamera och började dokumentera A-lagets matcher. Med flit, envishet, och visst mått av insikt och begåvning(!) publicerades sedermera dessa alster till oss övriga supportrars stora förtjusning. VIKGulsvartFans har kommit för att stanna! Jag tar av mig tupén och bugar så djupt att skägget fastnar i tofflorna"


----------------------

Säsongens trognaste:
- Det finns flera som aspirerar på denna titel men bloggens enväldiga jurys val blev Filip Sjöström.

Motivering:
- "Ingen annan har på samma sätt visat sin enastående beslutsamhet att stödja sitt lag, i vått som torrt, som Filip. Han må ha brutit sitt löfte om fotvandring till Örebro men kompenserat detta med sin innerliga och påtagliga närvaro när laget skrider till match. Då står han där. Oavsett hemma eller borta. Stolt, stark och fullständigt hängiven. Att han dessutom har en röst som låter likt en mistlur när han manar på sitt lag understryker bara Filips passion och inlevelse"


----------------------

Säsongens mest negative:
- Min återkommande följeslagare de senaste decennierna på ABB Arenas läktare, "Poffen".

Motivering:
"- Med en närmast fanatisk iver lyckas han ständigt lyfta fram olika brister som finns under match. Där vi andra ser mål, poäng och segrar, ser han istället tillkortakommanden i form de mest märkliga oväsentligheter. Allt från "sega byten" till "borde ha skjutit själv" eller andra mer eller mindre irrelevanta påståenden. Ibland tar sig denna negativismen  sådana exceptionella proportioner att han vägrar besöka ABB Arena utan istället tillbringar matchkvällar liggandes i fosterställning yrandes om att "Hallstahammar kan i alla fall spela hockey""

[Med respekt för anhöriga ifråga väljer jag att endast publicera smeknamn]

----------------------

Säsongens bortaresa:
- Här finns det att välja på. Säsongen har bjudit på flera roliga bortaresor. Men, efter moget övervägande, väljer bloggen att nominera - Surahammar borta!

Motivering:
" - Sällan har väl så många entusiastiska supportrar till Gulsvart slutit upp för att åka till en av länets mest sunkiga hålor, Surahammar. Det var en invasion som kunde liknas vid en infektion, en demonstration, en masturbation! Gulsvarta supportrar fyllde ladan och visade genom sin närvaro vilket stöd årets upplaga av VIK Hockey hade att förvänta sig. Att undertecknad dessutom vann strax över 4000 spänn på 50/50 -lotteriet bidrar till denna nominering"

----------------------



Detta var del ett av "Ranka mig hit och ranka mig dit", på återhörande...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar