20 april 2014

Kan även vi mobilisera..




Det kan inte undgått någon att SSK:s supportrar än en gång slår oss alla med häpnad.  På knappt en vecka har deras kampanj bland supportrar kallad "Jag Mobiliserar" dragit in häpnadsväckande mycket pengar. Vad jag förstår fick de ihop en miljon(!) första veckan! En MILJON! På drygt en vecka. Ofattbart! 

Som jämförelse kan nämnas att på AIK:s forum har man en insamling som pågått under hela denna säsong kallad Golden Hill-spelaren. Vad jag förstår har de lyckats skramla ihop cirka 90 000! På en hel säsong! Jag vill inte på något sätt negligera eller ironisera över detta då jag förstår att det är några genuina eldsjälar som lägger ned mycken tid även på denna insamling. All heder till dem. 

Men faktum kvarstår. SSK:s kraftsamling är förkrossande överlägsen allt jag sett tidigare när det gäller insamlingar. 

Den stora frågan blir då: - Finns det överhuvudtaget någon möjlighet att vi Västeråsare skulle kunna utmana SSK?

Bland mina följare på #Twitter finns det flera personer som vid olika tillfällen sagt sig vara intresserade av en liknande insamling till vårt eget Gulsvart. Detta under vissa premisser självklart

Jag vet att även vår egen Supportklubb har försökt sig på att göra riktade insamlingar men där är jag lite osäker över hur utfallet har blivit. 

Så, jag låter frågeställningen vara öppen: -Tror Du att Vi supportrar till Västerås kan göra en liknande seriös kampanj för att dra in extrapengar till vår förening? 

Bloggen vill så ett litet frö. Kanske börjar något att gro och spira. Som ett första steg kan du delta i den lilla omröstning jag lagt ut....

Har du dessutom några tankar eller idéer om hur en sådan kampanj skulle kunna se ut så skriv gärna några rader i kommentatorsfältet.....





1 kommentar:

  1. Inte så konstigt att de kan samla in pengar. Södertälje är ett stort centrum för smuggelcigaretter.

    SvaraRadera