14 april 2011

Färjestad, valpar och vår....

Så är våren äntligen här på fullt allvar. Äntligen tog den otroligt tråkiga(!) matchserien mellan Färjestad och Skellefteå slut. Det ena laget kunde men det andra laget ville - inte. Skellefteå AIK brände tydligen för mycket energi mötena mot Luleå. Mott FBK har de sett närmast löjligt bleka ut. Det blev helt enkelt aldrig någon riktig kamp mellan lagen. Personligen hade jag oerhört svårt att motivera mig att se "eländet" på TV. Matcher med givna utgångar, eller givna slutsegrare, är föga spännande att följa.

- För övrigt tycker jag Boork känns så trött så trött!


När det gäller vårt eget lagbygge tycker jag det mest känns - tomt! Vi tappar spelare i en strid ström och hoppfulla fans försöker självklart hitta något positivt i alla tappade spelare. Det som oroar mig mest just nu är två saker. 

1. Hur ska Mats Waltin kunna skapa någon form av kontinuitet om mer än halva laget försvinner till kommande säsong?
2. Vilka målvakter kommer vi kunna ställa på isen till premiären?

- Två knäckfrågor enligt mig.

Dessutom funderar jag lite över varför så många spelare lockas bort från laget? Speciellt när de hoppar i sidled - inte uppåt - i sina karriärer! De byter bara till andra allsvenska klubbar. Det är lite oroväckande i min lilla värld.

För övrigt har vi ett gäng valpar just nu. Någon som känner ett våldsamt behov av att gå ut många gånger per dygn? Bara att höra av sig :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar