13 november 2016

Vad menar vår tränare?

C Olsson efter förlusten mot Mora

Ibland funderar jag lite extra över vad tränare, och för all del även spelare, säger efter match. Det intressanta är oftast inte vad de säger utan det de utelämnar, undviker, att säga. Men då och då kommer att uttalande som sätter lite myror i mitt huvud. Ovan ser ni ett exempel på det sistnämnda. Vad menar Christer Olsson, egentligen?

"Men, när vi summerar delmål vi har, inför den här matchen idag, ligger vi sexa i plockade poäng"

För mig en fullständigt obegriplig reflektion eller tanke. Här anser jag att den reporter som gjorde intervjun gravt misslyckats med sin uppgift. Istället för att bara lyssna, nicka, och eventuellt låtsas förstå skulle det givetvis kommit en följdfråga på detta uttalande. Exempelvis: - Vad menar du med att vi ligger sexa i plockade poäng!

Nåja, jag får fortsätta och grunna på detta. Om någon annan vet, eller förstår, får denne gärna höra av sig med en tänkbar förklaring..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar