28 juli 2015

Smyger lite...



Det har nu gått några månader sedan det stora debaclet i våras. Det var då vi, återigen, snubblade till och presterade för lite för att det skulle bli riktigt bra. Ja, jag vet -"Vi spelade jättebra men hade otur i avsluten" och "KHK hade en överjävlig målvakt och massa flyt".

- Sanningen låg nog närmare bestämt någonstans i mitten, vill jag påstå...

Efter misslyckandet höjdes många arga röster. Fler än en supporter tyckte att nuvarande sportchef, Niklas Johansson, bar skulden till det hela. Yxor ven i luften och handdukar kastades i sjön. Nu hade vi bränt våra chanser för lång tid framöver. Med den nyordning som numera råder för avancemang skulle dörren till SHL bommas igen. Både med hänglås och kättingar. 

Men tiden går och det glöms fort. Nu är det annat ljud i källan. Nu frodas åter optimismen och vår sportchef hyllas för sina smarta nyförvärv. Självklart är en och annan lite bitter över ännu uteblivna toppvärvningar men man förlitar sig på att "de kommer". Bara sportchefen får lite mer pengar så står det snart en toppback och power-forward av klass i hallen, minst! Allt ordnar sig. 

- Glöm inte heller bort att vi nu är "bättre tränade än någonsin"...

Under den tid som gått sedan mitt senaste inlägg på bloggen har jag tagit del av rätt mycket intressant information om saker som rör laget i mitt hjärta. En del har berättats på annat håll. Själv väljer jag som vanligt att inte yppa mer än nödvändigt. En sak vill jag dock yppa och det är min tilltro till vår nye sportchef - Johan Fägerblad. I Fägerblad ser jag en person med en stark lidelse och genuin passion för laget och dess framtid som bådar mycket gott. Jag är övertygad om att Fägerblads ledaregenskaper kommer forma/påverka föreningen på ett nytt sätt. Sanna mina ord. 


- När det gäller vår sportchefs förmåga att bygga lag säger jag - pass! Trots allt står vi kvar på samma perrong efter fem säsonger med Niklas Johansson som lagbyggare..


Vill även passa på att berömma min gode vän Mikael Norén som oförtrutet kämpar vidare med sin blogg VIKFanCentral. Micke gör ett enastående arbete. Inte nog med att han helhjärtat driver ett enmansföretag som tar oerhört mycket tid och energi. Han hinner dessutom med både sin familj och bevaka det som händer i Hockeysverige. Och allt detta gör han utan att få en enda spänn tillbaka! Man kan undra vad som driver honom?


Passar även på att hissa en nykomling på blogg-scenen. Tänker då på GURKFILLE som även han envetet kämpar på med inlägg. Genom åren har jag sett ett flertal andra supportrar som försökt ge sig på att blogga men ganska snart tappat både tempo och intresse. Som supporter tycker jag naturligtvis det är roligt att fler skriver om laget jag så slaviskt följer. All heder, tycker jag.


När det gäller affären med André Deveaux så har det skrivits spaltmeter. Dock har ännu inte sanningen, den riktiga sanningen, kommit fram. Frågan är om den någonsin kommer att göra det? Själv sitter jag på viss information som pekar mot att det finns all anledning i världen för inblandade att sanningen förblir en - osanning. Vi får alla vänta och se. 


- Kan meddela att Hampus Larsson är en rätt usel gäddfiskare. I alla fall enligt mig. Har ännu inte fått se några bilder av hans fångster trots att bildbevis utlovats!


För några dagar sedan flög Mikael Frycklund och Mattias Bromé iväg till Haparanda. Vad jag förstår var/är det ljust på kvällar och nätter där uppe. Risk för sömnproblem. Finns många exempel på besökare i norr som fått problem med sömnen då det är dag dygnet runt, nästan. Enligt unge herr Bromé var det dock myggfritt. Själv kommer jag känna stor saknad av dessa två. Två starka profiler som kämpat väl i den gulsvarta tröjan. 

Se där ett litet inlägg trots att båtsäsongen ännu står i full blom. Det är det förbaskade vädret som får mig att tjuvstarta med hockeyn. Men, nu ska jag försöka hålla mig några dagar till. Trots allt är det ännu sommar...

Ha det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar