24 maj 2014

Att lova saker och lite annat...


Nu är det dags - gräsklippning...


Ja, man kan ju fråga sig om sommaren äntligen landat i Västerås. De senaste dagarnas värme har i alla fall fått undertecknad att tro detta. Vis av erfarenhet gäller det dock att inte ropa "hej" för tidigt. Den goa värmen kan vända oss alla ryggen när vi minst anar det och efterlämna både dis, dimma och regn. 

Bloggen har valt att inte vara så aktiv senaste veckorna. En anledning till detta är att mina goda vänner som driver VIK FAN CENTRAL håller i tråden för tillfället. Deras rapporteringar och uppdateringar om läget i laget är både förträffliga och tillräckliga så jag kan därför ta välbehövlig timeout en tid. Man kan säga att jag helt enkelt låter dom göra jobbet...

Är då GurkOlle helt passiv för tillfället? Har han lagt pennan på hyllan helt. Struntar han i vad som händer med läget och laget? Svaret på den frågan är givetvis ett rungande "NEJ!". Självklart följer jag fortsatt allt som händer med största intresse, men lite i bakgrunden. Dagligen diskuterar jag lagets situation med goda vänner och en del initierade personer. Dock väljer jag att inte publicera så mycket av det jag spekulerar i. Behåller det för mig själv, kan man säga. 

Men självklart roar jag mig, som vanligt, med att använda #twitter som verktyg ute i cyberrymden. Snabbt, enkelt, och koncist. Ett utmärkt substitut till bloggandet i detta skeende av säsongen. Har du ännu inte provat att #twittra så rekommenderas detta varmt...

Någon som minns mitt löfte om Västerås värvade in Johan Jonsson till laget? Om inte så går det bra att fräscha upp minnet i via denna länk: Löftet




Det förhåller sig nämligen på det viset att Bloggen nu måste gå från ord till handling. Att slänga ur sig ditten och datten på nätet går bra, att leva upp till saker man sagt och lovat är mer bekymmersamt. Men, då undertecknad är karl för sin hatt ska löftet självklart infrias. Under kvällen genomförs därför ett annorlunda event på en icke namngiven plats i Västerås. Som synes kommer händelsen att bevittnas av huvudpersonen själv. Bloggen lovar att återkomma med en fullödig rapportering. Inklusive bildbevis....

Ha det gott!











1 kommentar:

  1. tänkte precis fråga vart bloggen tagit vägen, men där fick vi ju svar.. lycka till med gräsklippningen nu..

    SvaraRadera