2 augusti 2013

Två dagar kvar

Hockeysäsong!


Så är det. Två dagar kvar innan laget i vårt hjärta, i alla fall mitt, äntligen går på is igen. En drös nya spelare ska vingla in på den nyspolade isovalen och visa upp sig för första gången för sin nya publik. Misstänker att det pirrar i kroppen på många av dem. Trots allt har de bara gjort några få ispass och skridskoåkningen är nog ännu inte på topp.

Känns dock en aning märkligt att det vankas ishockey samtidigt som ännu ett gediget högtryck omger oss alla med massiv värme. Det ryktas om att vi kommer få behålla denna härliga värme ännu en tid. Sommaren har med andra ord bara kommit in i andra andningen. 

Gäster till bloggen
Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg kommer jag denna säsong öppna upp bloggen för andra än mig själv. Olika gäster kommer att få ge uttryck för sina tankar och funderingar rörande spelet ishockey. Redan nu har jag försäkrat mig om att få inför-synpunkter till våra kommande träningsmatcher. Först ut till rakning blir en genuin AIK-supporter som följt sitt lag sedan barnsben. Det han inte vet om AIK behöver ingen veta. Därefter blir det lite gäst-snack inför SSK och Leksand. Så håll ögonen öppna.

Intervjuer
Bloggen har även för avsikt att mer aktivt söka upp intressanta personer/personligheter med anknytning till VIK, och andra lag, för lite hockeysnack. Sitter just nu och läser igenom den första intervjun som är tänkt att publiceras under morgondagen. Vi kan kalla den för "inför-första-ispasset". Vem det är jag pratat med, och ställt frågor till, får bli en liten överraskning.

Tävlingar
Under en tid drev jag en tävling på denna blogg. En tips-tävling. Eventuellt återkommer den i någon form.

Jag själv tycker det är roligt att förena nytta med nöje och har mycket roligt med mitt bloggande. Om detta samtidigt innebär att jag kan roa de läsare/besökare som tittar in så gör det inte saken ett dugg sämre. 

Alla är vi VIK:are
Vill även, här och nu, passa på att gratulera Vik Fan Central till ett mycket bra jobb. Den bloggen innehåller alltid väldigt mycket intressanta fakta, och spekulationer, kring vårt lag. Intressanta, och läsvärda, är även alla de artiklar som signaturen Kelson, på Gurkburken, publicerar. Nu har även VLT vaknat till och genom Johan Thalbergs försorg fått till en bevakning av VIK som är riktigt imponerande. 

Det finns självklart fler personer, bloggar, som kan nämnas men det jag vill lyfta fram är en tydlig trend. Allt fler bryr sig! Allt fler skriver! Och det är bra, riktigt bra....

Väl mött till nästa inlägg:  Inför första ispasset!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar