4 juni 2013

Utan Örebro och Leksand!

Att bygga ett lag!

Kommande säsong i hockeyallsvenskan blir en ny erfarenhet. För första gången på mycket länge saknas två lag som vi Gurkor älskar att - förlora mot! Kanske låter det en aning motsägelsefullt men vid förluster mot just dessa lag brukar alla Gurkor förena sig som en stor härlig familj och ge tröst till varandra. Broderligt och systerligt. Kommer vi sakna dessa kombattanter eller får vi andra lag att förlora mot, med samma innerlighet?   Skämt åsido, jag kommer självklart sakna både Leksand och Örebro kommande säsong. Två lag som traditionellt väcker lite mer känslor än andra motståndare. Istället för Örebro får vi Timrå och Rögle ersätter Leksand. På pappret inte alls samma pulshöjare men det får duga, helt enkelt!

Vad gäller Örebro och Leksand tror jag att det värsta kan hända. För dem, vill säja. Ser man de lagbyggen de stoltserar med just nu riskerar(!) vi att möta dem redan till våren. I kvalserien. Ska jag vara riktigt ärligt anser jag att vi tillfört mer spets i vår trupp än vad de lyckats i sina respektive trupper. En aning förvånande måste jag tillstå.

Personligen var jag övertygad om att Örebro redan nu skulle ha bombat in fyra fem spelare av riktigt hög Elitserieklass men istället känns det som om deras sportchef fyndat på Blocket eller Tradera! Ingen spelare som de signat ännu signalerar om annat än att ÖIK kommer gå en mycket tuff säsong till mötes.

Leksand har en prekär ekonomisk situation och saknar numera de ekonomiska muskler de tidigare haft. Eller, hur var det nu? Oavsett vilket så får T Salo finna sig i att arbeta med betydligt mindre medel än vad föreningens supportrar tidigare blivit bortskämda med. Även Leksands lagbygge ser idag ut som ett lågprisbygge där råvarorna inhandlats på Lidl. Billigt visserligen men inte speciellt förtroendeingivande! Tycker faktiskt lite synd om "vår" Matt Fornataro som kan få en jobbig säsong att lägga till sitt CV. 
- Det vore ett jävla mörker om han tvingas möta oss i en kvalserie till våren 2014!


Själv sitter jag väldigt nöjd just nu med vårt eget lagbygge. En sista center, en rejäl defensiv back, samt en vansinnigt välmotiverad Viktor Mårtensson kommer räcka långt denna säsong:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar