2 mars 2012

Jag hade en dröm..

Drömmar är underliga


..och i den drömmen spelade vi mot Örebro. Matchen gick av stapeln på en insjöis, någonstans i Sverige, och matchen var jämn och spännande. När det var några minuter kvar av matchen gjorde vi det avgörande målet. Trodde jag. Men till min förvåning dömde domaren bort målet. Då såg jag plötsligt, på nedersta bänkraden, att gäng åskådare som viftade och skrek, hoppade och dansade, och sjön lyckligt över det bortdömda målet.  Klart som den blev man en aning frustrerad över denna glädje och jag ropade därför högt till dem:
- Varför var det så jädra kul att målet blev bortdömt?
Personerna som nyss firat det bortdömda målet vände sig upp mot mig, och då såg jag! Det var en massa spelare från Örebro! Med Conny Strömberg i spetsen! Jag vinkade till mig Conny som snabbt kom upp till mig. 
- Vafan, sa jag!
- Hej , sa han!
- Varför dömde de bort målet, sa jag!
- Det var offside, sa Conny!
- Nehej, sa jag!
- Jo det var det visst, sa Conny, och tog fram sin iphone! Där visade han upp hela spelmomentet innan pucken kom in i zon och Marcus Söderqvist nätade.
- Det var en klar och tydlig offside, sa Conny!
- Jaha, sa  jag, i brist på annan argumentation!
- Men titta här, sa Conny, och zomade in bilden. "Ser du nu", frågade han?

Och då såg jag, hur tydligt som helst, att minst fem Västeråsare var inne i zon före pucken! Så underligt. Så såg det inte ut från den plats på läktaren jag stod på! Efter det klappade Conny mig på axeln och släntrade ned till sina kompisar på nedersta bänkraden....

Hur matchen slutade? Har ingen aning..

Krossa Örebro!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar