4 september 2009

AIK - igen!

Gnagare kan vara läskiga då de ibland äter upp Gurkor!


Dåliga vibbar får man när man tänker på laget som snuvade oss på så många poäng förra säsongen. Lite olustigt att AIK bara klev förbi oss i utveckling. Det gick fort. För bara några säsonger sedan var vi ett klart bättre lag med bättre organisation, bättre framtidsutsiker, bättre drag etc. Men på en enda lyckad säsong drog Gnagarna förbi oss på alla plan. (De lyckades till och med dra på sig större skulder än oss) Inte kul för en Gurka precis.

Nu är det självklart så att en träningsmatch "inte betyder ett skit", så länge man förlorar, men samtidigt höjer moralen rejält, om man vinner! För vår del anser jag det särskilt viktigt att inte förlora, men, förlorar vi skall vi göra det på ett anständigt sätt! Den här gången vill jag höra att vi faktiskt är med i matchen och ger Gnaget en kamp på deras egna villkor. Vi kan också spela bra defensivt numera. Våra målvakter ser inte ut som "såll" hela tiden längre! Det finns med andra ord vissa förutsättningar för att vi skall kunna ge AIK en rejäl match i morgon!

IN MED JENSA I MÅLET!

Spännande att se vad Herr Karlsson, den nye backen från Löven, kan bidra med! Kommer Notan hinna bli spelklar redan till i morgon! Och vem sjutton är den där kanadensaren som muntligen är överrens med gulsvart?

IN MED JENSA I MÅLET!

Detta jag vill se i matchen mot AIK:

- Fortsatt stabilt försvarsspel!
- Mål av Jonas Johansson och Henrik Eriksson!
- Mindre tid i utvisningsbåset!
- En Ribbenstrandtackling i offensiv zon!

IN MED JENSA I MÅLET!

- Mitt tips är att de ohängda Gnagarna vinner med 5 - 3!

Och, nej, Jag vägrar hemfalla till ursäkter om vi förlorar! I så fall hänvisar jag bara till att det är en träningsmatch!

2 kommentarer:

  1. Jobbigt med det där att ens lag alltid tappar poäng mot vissa lag. Vi har alltid kört varianten ta poäng mot topplag och tappa poäng mot bottenlagen. Svårt att nå play-off då. : )

    SvaraRadera
  2. Lustigt. Trots att vi håller på olika lag skulle jag i normala fall ha önskat samma sak som du: Att Henrik Eriksson målar! Tyvärr är vår Henrik ännu ej kurant varför jag lägger ned min förhoppning.

    AIK skulle nog behöva en seger i morgon. Resultaten hittills har varit skrala och spelet har haltat. Jag är dock inte särskilt orolig. Ännu. Bara Dick kommer tillbaka frisk och potent från landslaget. Livet utan 6 är faktiskt rätt trist.

    SvaraRadera