15 december 2014

Favorit i repris - Mathias Bromé


Mathias Bromé?
Här kommer en reprisering av att tidigare inlägg. Mathias Bromé svarade på bloggens frågor. Anledningen till att jag kör denna som "Favorit i repris" är att det strax kommer en uppdatering. Nya frågor till vår Mathias. Tänkte det kunde var intressant att påminnas om vad han svarade förra gången...


---------------
Från 3/3 - 2014

En ung pojkspoling(!) har gjort sin entré i årets upplaga av Gulsvart. En spelare som supportrar och publik tagit till sitt Gulsvarta hjärta. Genom sin riviga spelstil, där energin sprudlar, har han vunnit publikens gunst. Det har blivit en hel del matcher för Bromé allt sedan premiären borta mot BIK Karlskoga. Första målet lät dock vänta på sig. Det kom till slut i en match mot SSK hemma i ABB Arena. 


Bloggen som är nyfiken av sig ville gärna veta lite mer och skickade därför några frågor till Mathias. 

Var föddes du?
- Jag föddes i Stockholm, där har jag bott hela livet innan jag flyttade till Västerås.

När började du träna hockey?
- Jag började spela hockey när jag var 5 år.

Var började du träna hockey?
- Alla mina bröder spelade, så man var ju alltid med dom i hallen. Sen blev det att man själv började spela.

Var du duktig redan från början?
- När jag var mindre var jag bra. Sen vid 14 års ålder så var jag lite sämre skulle jag nog säga.

Har du i din familj, släkt, personer som spelat ishockey?
- Jo det har dom. Både pappa och alla min tre bröder har spelat ishockey.

Vid vilken ålder bestämde du dig för ”att bli ishockeyspelare” på riktigt?
- Man har ju alltid sagt att man vill spela i NHL. Men det var väl när man började spela J18.

Vilka föreningar har du spelat i, tillhört, genom åren?
- Jag har bara spelat i Huddinge. 

Vid vilken ålder kände du själv att ”jag kan nog bli en duktig ishockeyspelare”?
- Svårt att svara på men man har ju alltid drömt om att få lira hockey på heltid. Skulle nog säga i J18 

Vilken talang/er tycker du själv har hjälp dig mest på vägen?
- Svår fråga.. Jag är en vinnarskalle. Jag ger aldrig upp. Samt har min teknik som hjälpt mig mycket.

Vilken egenskap anser du vara viktigast för att lyckas som idrottsman?
- Att man aldrig ger upp, även fast det går tungt. Man ska vilja utvecklas varje dag man tränar, det kan nog bidra till att man blir en bra idrottsman. 

Har du haft någon/några perioder i ditt unga hockeyliv då du ”tvivlat” och känt att ”det går aldrig”?
- Jag hade en jobbig säsong förra året, spelet klickade inte för mig, och det gick väl inte min väg.

Hur gick det att kombinera all träning med skolarbetet?
- Jag tycker det gick bra. De planerade efter hockeyn 

Upplever du att det funnits plats för ”andra saker” i livet trots att du satsat mycket tid på att bli en duktig ishockeyspelare.
- Jo men det tycker jag.

Vad är din roligaste upplevelse hittills i din karriär?
- Måste vara när jag fick göra debut med A-laget mot BIK Karlskoga borta.

Vad är din favoritmat?
- Tacos

Vad är den bästa film du sett?
- Nyckeln till Frihet

Har du någon speciell förebild i livet?
- Peter Forsberg

Vilka är dina bästa egenskaper idag som ishockeyspelare?
- Min vinnarskalle samt min fart och teknik

Vad hade du för förväntningar inför denna säsong?
- Det var att göra en så bra säsong som möjligt med J20 och hoppas få chansen i A-laget.

Har säsongen blivit som du tänkt dig?
- Det har blivit bättre. Jag fick vara med A-laget som alltid har varit en dröm.

Finns det någon enskild händelse denna säsong du tycker är speciellt rolig?
- Måste vara när jag fick göra mitt första mål mot Södertälje hemma, vilken lättnad och glädje på samma gång.


Snabbfrågor:

Kalle Anka eller Musse Pigg?

Stålmannen eller Spindelmannen?

Pannkaka med grädde och sylt eller Kebabtallrik?

Sommar eller vinter?

Hängmatta eller badstranden?


Bloggen tackar Mathias för svaren och önskar honom lycka till i den Gulsvarta tröjan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar