11 mars 2009

Växjö gjorde det väntade!

Under gårdagskvällen följde jag matchen mellan Växjö och Almtuna. Stundtals såg man att det täta matchandet började ta ut sin rätt på flera spelare. Jag skrev någonstans, tidigare, att en sak som var till Växjös fördel är större bredd i spelartruppen. Tyckte mig få det bevisat i sista perioden då Almtuna försökte gå ifatt. De försökte tappert men hade för få spelare som orkade arbeta stenhårt och spela konstruktivt. Växjö kunde ganska bekvämt rulla runt på fler spelare och gå fram till seger.

Almtuna skall ha all heder av sin insats. De gjorde mycket bättre ifrån sig spelmässigt än jag förväntat mig. Men som sagt. De har för få konstruktiva spelare i truppen. När de tröttnade, eller tvingades utgå för skada, var AIS ett slaget lag. Men en riktigt bra målvakt har AIS!

Växjö har inte heller några riktiga stjärnor men var ett mer jämnstarkt kollektiv. De syntes inte vara beroende av vissa spelare, eller formationer, för att vinna matchen. Skall bli intressant att se hur de orkar ladda om för ännu tuffare motstånd redan på fredag. Lite varning för en mental reaktion efter fem tuffa playoff-matcher.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar